onsdag 16 juni 2010

Bröllop och kalas

Vad tycker ni om bröllopet? Själv förhåller jag mig sval. Hade tänkt utlysa ”Bröllopsfri zon” här i butiken, men så började några kunder yra om matsäck att ta med till stan på lördag. Jag är väl inte värre än att jag kan ändra mig.

Men lite störd är jag. Leverantörer har ringt och sagt att de får problem att komma fram i trafiken, avspärrningarna börjar ju redan i dag. Som tur är får jag tag på ingredienser till min nuvarande storsäljare, rostbiff med bulgursallad och örtyoghurt, här i trakterna. Så det finns lunch till alla som vill ha.

Från och med i dag och resten av veckan får jag lite extra hjälp här i butiken, och det behövs – luncherna är hetiska när det är vackert väder. Det är Linnea som kommer hit ända från Österskär.

Själva bröllopsdagen har jag tänkt hålla öppet till en stund frampå eftermiddagen. Sen är hustrun och jag bjudna på 50-årskalas i stan – i mörk kostym! Och jag som har slängt alla mina kostymer, tyckte de hörde till ett annat liv. Jag har en som hustrun dömde ut som alltför sportig, så hon satte mig i bilen häromdagen och släppte av mig i Skärholmen för att shoppa.

Det gick snabbt, kan jag säga. Och inte blev det dyrt heller. Men jag tänker så här: Ingen tittar på mig när jag har hustrun vid min sida. Hon kommer att vara söt som en sockertopp.

Syns i butiken!

Inga kommentarer: