torsdag 26 augusti 2010

Snart kommer delibutiken i bokform

Det har varit både skratt och tårar sen hustrun och jag köpte den här butiken. Och mången god historia finns att berätta. Nu har vi skrivit ner storyn, snart kommer den i bokform.

Hustrun och jag har haft ett bokmanus på gång i över ett år nu. Det har skickats runt till särskilt kritiska vänner, skrivits om och skrivits till, strukits ner och ändrats om. Till slut sände vi det till ett bokförlag som refuserade, och nu vi har vi hittat en förläggare som kan tänka sig att ge ut den.

Mötet med förläggaren skedde i går, och det var första gången jag satte min fot på ett bokförlag. Hustrun är mer hemtam i såna sammanhang, så jag höll mig lite bakom henne. Men förläggaren var väldigt artig och vände sig mest till mig, så jag pöste väl över lite ibland – även om jag såg att hustrun himlade med ögonen ett par gånger åt mina kommentarer.

Jag är ju inte alltid så blygsam, så jag har vågat berätta lite här och där om den här boken redan innan någon visade sig intresserad av att ge ut den. I höstas var det högläsning av ett kapitel på konstföreningens möte, och snart är det dags igen. Den 30 september kommer jag till Salems bibliotek för att läsa det kapitel som handlar om hurdana ni kunder egentligen är. Nyfiken? Det börjar 18.45.

Nu på lördag är det Salemsdagen – då håller jag butiken förberedd med lunchmackor och sallader. Välkomna!

Inga kommentarer: