torsdag 27 augusti 2009


Många har frågat mig vad jag planerar för höstaktiviteter, och efter idogt tänkande och ringande har jag nu kommit fram med en lista. Här får du en förhandstitt.

Alla goda ting är tre: öl, vin och sprit. Det har jag tagit fasta på inför höstens aktiviteter. Och så blir det lite choklad.

• Rönningebon Jim Davies, min tidigare granne, är en hejare på att brygga öl. Han kommer och berättar om hur man gör och vad öl egentligen är – och varför det är så gott. Jag tror han har svept en och annan själv genom åren.

• Whisky-nördarna blir allt fler. Men du själv kanske inte har fattat vad allt ståhejet handlar om? Kom och lyssna på Eva Albrektson! Vi kallar hennes kväll för ”Whisky for dummies”. Äntligen får vi ett hum om skillnaden mellan blended whisky och single malt - och hur stor roll den skotska geografin spelar. Och smaka förstås.

• Favorit i repris. Vinskribenten Håkan Larsson, som blev så poppis när han var hos oss senast, kommer tillbaka med fyra nya viner.

• Pralinpremiär. Var med och bestäm vilka chokladpraliner som är godast!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Vad blir det för pralinpremiär? När, hur, vem är bjuden...vilka praliner från vilka tillverkare kommer vara på menyn?
Skulle gärna komma!
Hörs av dig
Sonja
sonjaswede@hotmail.com