torsdag 3 september 2009

Brödet är tidigarelagt


Robban gillar fotboll. Vad du har med det att göra? Mer än du tror. Robban bakar nämligen det bröd vi brukar ha fredag-lördag. Den här veckan tänker han baka i förväg, så brödet kommer redan i dag torsdag.

Om någon är intresserad av mer detaljer, så tänker Robban befinna sig på plats i Budapest på lördag när det VM-kvalmatch mellan Sverige och Ungern. Så han måste resa på fredag, när han vanligen brukar baka åt oss. Tack och lov att han inte lämnar oss i sticket.

Jag har lagt märke till att många kommer in för att köpa fina olivoljor i present när det ska på bjudning. Men varför bara köpa till andra? Nu har jag tagit in en otroligt god olivolja, som är snäppet billigare än de andra. Tanken är att du ska köpa den till dig själv och inte ge bort. Även du är värd en bra olja på salladen. Den här kommer från italienska firman Barbera och är rejäl och rustik i smaken. Riktigt god, tyckte Susanne när hon fick smaka.

Har du sett att jag har byggt om i butiken? Det har blivit mycket luftigare. Jag vill göra mysigt att sitta inne nu när hösten kommer. I dag satt jag jättelänge vid det runda bordet vid dörren tillsammans med en av mina favoritkunder. Vi pratade om viktiga saker. Jag gillar såna samtal och tycker butiken passar för dem. Den lilla vrån tänker jag hädanefter kalla för Filosofiska Hörnet. I sinom tid ska det inredas i filosofisk anda. Men snacka går ju redan nu.

Inga kommentarer: