torsdag 26 november 2009

I dag är jag lycklig

Vore jag gris hade jag knorr på svansen. Jag lever fortfarande i gårdagskvällens magi, då vi hade pralinkonsert här i butiken, det vill säga chokladätning till levande musik. Det var magiskt.

Just nu står jag till knäna i disk, men det gör ingenting. När den är klar kan jag vila mig på min nya soffa som jag har fått låna av Blomsterprinsessan och baxat in här hos mig. Har du provsuttit den än? Den har redan kommit till användning för kunder som behöver vila en stund. De har läst tidningar och funderat över varför momsen bli olika beroende på från vilket håll man räknar den. Livet är fullt av mysterier, och jag tänker inte lösa dem.

Har varit hos Jens Dolk och botaniserat. Kommit hem med spanska delikatesser, bland annat de där spröda kexen med anis i. Härifrån soffan kan jag läsa på paketen: ”Legitimas y acreditadas. Hechas a mano” står det och så är det en teckning av en hand och en degklump. Man behöver inte kunna spanska för att fatta att kexen är ordentligt gjorda.

Beställningar på jullådor har börjat komma in och det påminner mig om att jag måste beställa julskinkor av vildsvin. Har på känn att de kommer att bli efterfrågade framöver. Säga vad man vill om vildsvin, men de är i alla fall glada ända tills jägaren dyker upp.

Håll koll på hemsidan, hustrun har lovat skriva referat från pralinkonserten. Det blir nog i helgen. Hon gnällde redan efter andra pralinen och påstod att hon inte skulle orka fler. Men hur det än var, så slök hon alla som skulle provsmakas. Plus den enda som sen blev över. Märkligt.

2 kommentarer:

John Julius sa...

Hej Steve.

Tusan också. Jag missade ännu en tillställning, Lite Praliner hade ju inte varit helt fel..
Till våren ska jag nog kunna finna tid att ta del av dina (era) härligt entusiastiska tilltag.
Jag säger det igen.... du gör den här byn så oerhört mycket trevligare. Fortsätt så, resten av folket fattar nog snart vad du håller på med.

Jag har 2500 julbord bokade, så här rimmas det älgkalvstunga (som mamma skjutit och Palle och Micke styckat)) och kokas rönnbärsgele (från Salem) så det står härliga till. Jag hoppas ni hinner kika förbi. Ni måste prova Rönnbärssnapsen ((Traststigen) till sillen och Svartrönnsapertifen (från Brf Hasseln) till ostarna. Patrik har verkligen legat i....
Även om jag inte kommer förbi så ofta så ska ni veta att vi glädjer oss med varje framgång ni har.... För god mat är trevligt som tusan.
och det gör ni bra.
Jag hoppas verkligen både du och jag kan erbjuda våra lokalproducerade delikatesser på era hyllor inom en snar framtid

....och glöm inte att komma förbi och låta mig bjuda på lite goa grejer i december...

Julpyntshälsningar.
John och resten av Villa Talliden.

Rönninge Delibutik sa...

Hej John, tack för de fina orden. Ser fram emot att kunna erbjuda varor från Rönninge. Vi kommer snart förbi....
/Steve