söndag 3 januari 2010

Ostrea i butiken!

Jag har köpt en muckarkam och räknar ner. På fredag reser hustrun och jag på semester. Det gör inte bara mig lycklig, utan även er – eftersom jag kommer att ha stängt i 10 dagar måste jag bli av med lite ost. Du får 25 procents rabatt!

Vi ska resa till Italien, närmare bestämt Milano. Där hyr vi en bil, sen kör vi rakt västerut. Då hamnar vi först i Asti (där de gör gott skummande vin), sen Turin som en gång har varit Italiens huvudstad och sen till Grenoble. Vips, i Frankrike alltså! Som ni förstår är det min frankofil till hustru som har gjort upp resvägen. Hinner vi tänkte vi sen ta vägen ner till Nice och kusten tillbaka till Milano.

Under tiden tänker vi äta och dricka gott, koppla av samt ha allmänt väldigt trevligt. Butiken får klara sig bäst den kan, stängd. Som tur är har ni köpt det mesta som fanns under julruschen, så det blir inte mycket kvar att lagra.

Men ostarna måste ni hjälpa mig att äta upp. Det är därför jag satsar på rea på 25 procent. Det finns brie de Meaux, taleggio, brillat-savarin (drottningens ost) och en hel del annat. Här kommer ett tips: använd rabatten till att köpa mer i stället för att betala mindre.

Vi syns i butiken! Den här veckan har jag öppet måndag, tisdag och onsdag. Sen bär det av.

Inga kommentarer: