torsdag 28 januari 2010

Perfekt grillväder!

Alla korvar gick åt i lördags när vi grillade på delibutikens terrass. Det kallar jag framgång. Folk verkar vara sugna på lite lagom aktivitet på lördagseftermiddagen, så jag har planer på att utveckla och förfina konceptet.

Det är lågsäsong och om jag ska uttrycka mig diplomatiskt har jag gott om tid för varje kund. Men nu har jag lärt mig att sånt ändrar sig. Därför har jag engagerat Matilda, en ung tjej som ska hjälpa mig här i butiken. Dottern Josefin kommer att finnas kvar, och hustrun dyker säkert upp ibland också med sin förvirrade blick.

Jag har planer för de unga tjejerna. De ska gå kaffekurs på Johan & Nyström och lära sig fixa en riktigt ”schysst kopp java”, som min kompis Björn säger.

Korvgrillningen återkommer nu på lördag, de italienska korvarna var sanslöst goda. Kanske man skulle servera dem med surkål och majonnäs, som italienarna?

Apropå italienare: Hustrun och jag blev väldigt förtjusta i deras ”aperitivo” när vi var där på semester och tänkte kopiera konceptet. Men eftersom vi bor i Sverige krävs att vi bildar ett slutet sällskap. Så anmäl dig nu till Delibutikens aperitivosällskap! När vi har något tiotal medlemmar drar vi igång den första träffen. Det blir lördageftermiddagar, strax innan man ska in till stan och äta middag eller hem till barnen och helgmysa. I stället för helgmålsringning. Första medlemmar har redan anmält sig.

Inga kommentarer: