torsdag 22 april 2010

Vädrets makter styr

Folk frågar mig ibland hur jag vet hur mycket varor jag ska köpa in till butiken. Men det är enkelt. Bara att surfa in på www.klart.se. Eller titta ut genom fönstret. Det är nämligen vädret som avgör om det kommer några kunder eller inte.

Apropå fönster, har ni märkt att vårt gula hus har varit blint i flera veckor? Men nu verkar det som om det åter ska få ögon. Det ryktas också om att hela huset ska målas om. Ryktena kommer från vanligtvis välunderrättat håll, men är fortfarande obekräftade. Hustrun säger att jag måste ha hört samma sak från två av varandra oberoende källor för att vara säker, men det har jag inte.

Klart.se lovar i alla fall hyfsat väder i helgen så jag har tagit in lite nyheter, bland annat ett vitt och ett mörkt chokladbräck som är supergott. För att man ska slippa hålla i hatten om man sitter ute på terrassen har jag byggt på vindskydden.

Glöm inte anmäla dig till vår pralinkväll, onsdagen den 5 maj. Det finns fem platser kvar och till musiken kommer vi att smaka både mousserande vin och champagne. Det kan blir en trevlig kompensation för dig som missade aperitivon i lördags. Stämningen var så pass hög att jag nästan fick mota ut gästerna när vi stängde klockan 17. Den stora uppslutningen kan jag tacka askmolnet för – flera av de närvarande skulle egentligen ha varit någon helt annanstans. Är Eyjafjallajökul väderberoende?

Du har väl sett att butiken finns på Facebook? Bli ett fan! Klicka HÄR

Dela

Inga kommentarer: