lördag 5 december 2009

Är det nån som känner nån som känner Lucia?

Det är bråda tider i butiken och det beror inte bara på att allt fler kunder hittar till oss. Förberedelserna för julmarknaden den 13 december är i full gång. Intresset är stort, och nu har vi bara ett problem.

Julmarknaden är ett sätt för oss handlare på Rönninge Torg att reclaima torget efter de årliga demonstrationerna som (kanske) kommer att ske den 12 december. Vi har bjudit in alla som har något att sälja eller visa upp att hyra ett stånd för 300 kronor och ställa upp på torget. Hittills har 30 personer nappat – det blir fullt ös! Så nu gäller det att alla Salemsbor går man ur huse för att besöka julmarknaden och markera julfrid.

Det är bara ett problem: vi har utlovat besök av både jultomten och Lucia. Tomten är bokad, men vi har inte lyckats få ta på något luciatåg ännu. Känner du någon som vill lussa på torget den 13 december? Hör av dig fort – det gör ingenting om det blir flera tåg!

För övrigt har jag nu bestämt hur jullådorna ska se ut. De blir perfekta som julklapp till vänner, kunder och anställda. Jag har stått här i butiken och lagt en prototyp - svårare än ni tror. Det ska se snyggt ut, det ska vara rätt flaskor, burkar och paket, och så ska kalkylen gå ihop också. Men nu är jag nöjd.

2 kommentarer:

/a sa...

Jag vet en som skulle vara perfekt som Lucia. Hon heter Jossan och bor dessutom i Rönninge... /a

/a sa...

Jag vet en som skulle bli en jättefin Lucia. Hon heter Jossan och vore helt perfekt. Hon bor i Rönninge och kanske kan övertalas... /a