torsdag 18 mars 2010

Jag laddar för lördag

På lördag blir det tomtarnas julverkstad här i butiken. Jag har fått in en stor catering och flera har anmält sig till aperitivon. Och så tänder jag så klart grillen som vanligt. Det är så körigt så jag kanske måste anlita en logistiker.

Hustrun får strunta i sin nig-och-kuta-runt-gympa, som hon brukar ägna sig åt på lördagarna. Då kommer hon ner helt utpumpad till butiken för att ”hjälpa till”. Men du känns det som om vårsäsongen drar igång, då får hon gympa medan hon jobbar. Stå på ett ben medan hon viker korvskivorna, vad vet jag.

Två av vårens evenemang är klara. Jag vet – det var tre. Men en har spruckit om man säger. Hur som helst. Den 31 mars (onsdagen före påsk) kommer Mats Nittve hit och berättar om hur man beskär träd och buskar, samt vad man kan göra med frukten man får i sommar. Jag tror det blir succé. Hustruns kompis har anmält sin ankomst.

En månad senare, den 05 maj, blir det favorit i repris. Då kommer vår fantastiska trio hit, den som spelade till pralinprovning här i vintras. Nu tänkte vi det skulle bli champagnedrickning i stället till musiken. Trion har lovat dansmusik från flera århundraden, så man kanske får ta hustrun på en svängom här på torget. Är det någon som tror att snön är borta till dess?

Inga kommentarer: