torsdag 27 maj 2010

Jag har köpt solstolar till terrassen

Nu är det bara att sjunka ner och lapa sol. Sträck ut handen så kommer jag med mat och kaffe. Paraplydrinkarna får vänta.

Det där med paraplydrinkar är inte bara på skoj. Förhandlingar om rättigheter pågår med kommunen. Först måste jag bara lösa ett delikat problem – skaffa en gästtoalett. Inte för att det är ett krav från myndigheterna, men väl från er kunder. Vi får se hur det går. Alla idéer är välkomna.

Sommaren manifesterar sig på fler sätt. Maten har blivit somrigare med sallader och kycklingspett (som håller på att bli vår storsäljare). Ofta kommer det in kunder som inte riktigt vet vad de vill äta. Då svänger jag ihop något läckert med sallad och grönsaker jag råkar ha hemma, en skivad mozzarella och lite tunnskivade charkuterier. ”Härmed döper jag detta till Susannes Special”, utropade Susanne förtjust när hon fick det. ”När jag frågar efter min special, är det exakt det här jag vill ha!”

Problemet är att specialen aldrig är sig riktigt lik från gång till gång.

Det är synd om er som missade Dragspels-Kerstins frågelek i går. Fantastiskt vad man kan få ut av ett dragspel! Kerstin spelade allt från ”Bär mig till havet” till ”Det gåtfulla folket”. Vi skulle svara på frågor och kombinera bokstäver. Hustrun mallade sig som vanligt och fyllde i raderna innan Kerstin ens satt fingrarna på knapparna. Men inte vann hon några biljetter till Allsång på Hågelby. Det gjorde Britt-Marie som klurade ut den mening som Kerstin hade knåpat ihop: ”Deli, livets goda”.

Vad säger ni om den som slogan?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Synd att vi inte kunde vara med, hoppas på fler tillfällen. Slogan är ju toppen, den bör du kunna använda. Hälsningar Lena och Olle