onsdag 19 maj 2010

Vi lottar ut biljetter till Allsång på Hågelby

I sommar blir det allsång på Hågelby, och vem är med och sponsrar om inte undertecknad. Man vill ju gärna synas bland banker och andra storheter. Nu har vi fått några biljetter till allsången och dem tänker vi lotta ut med början nu på onsdag. Alla ni som kommer till vårt event med Dragspels-Kerstin och hennes quiz är med.

Det är rätt spännande med allsången, må ni tro. Lilla butiken ska leverera en buffé till artisterna på Hågelby, så man får frottera sig med Anders Lundin och andra kändisar. Det ska bli kul!

Eventet med Dragspels-Kerstin passar så bra in i sammanhanget, som en uppvärmning inför allsången. Det blir en musikalisk frågesport och jag ser oss redan sitta på vår terrass och gala.

Men jag är social på flera vis. Butiken är med i Salems företagarförening, och vi har utlyst ett stipendium som ska gå till en elev i Rönninge Gymnasium som har visat sig intresserad av att bli egenföretagare. Så nu glassar jag runt på skolan och pratar rektorn och lärarna. Med lite tur får jag snart träffa några ungdomar som kan tänkas vinna stipendiet också.

Det finns nyheter i butiken också: I helgen for hustrun och jag till Vallgarns getostmejeri i Uppland och kom hem med en blåmögelost och en underbar färskost inlagd i olja. Det var lite speciellt att se alla getterna och sen smaka osten. Berätta vad ni tycker!

Inga kommentarer: