onsdag 12 maj 2010

Var med i Dragspels-Kerstin musikfrågelek

Nästa event i butiken inträffar den 26 maj. Boka det, för det blir kul. Jag har lyckats övertala Dragspels-Kerstin att köra sitt musik-quiz hos oss. Kerstin spelar, vi gissar och kryssar i. Och sjunger med, när andan faller på. Kom och var med!

Kerstin är stammis i butiken och jag har känt till hennes musikaliska frågelek ett tag. Hon kör den på kaféer runt om i stan, men det tog ett tag att övertyga henne om att den passar utmärkt i det musikintresserade Rönninge.

Det var för övrigt Kerstins son som var en av de unga killarna som spelade på den kylslagna marknaden förra helgen. Och som stod på vår terrass för ett par veckor sedan för att spela ihop pengar till skolans operation dagsverke. Flera kunder som åkte förbi ringde mig och tjoade uppmuntrande, det var riktigt ös där ett tag. Och då menar jag inte regn.

Tänk att Victor, bagare i Kaffestugan, har lyckats med årets reklamkupp: Hans bröllopsbestyr kommer att följas i tv4 – i morse satt han i soffan och blev intervjuad med hela familjen! Och det blir visst inte det sista vi ser av dem. Fan, att jag inte har kommit att tänka på nåt sånt. Hustrun och jag firar ju snart 20-årig bröllopsdag, finns det inget tv-team som vill följa vår vardag? Spännande värre med hundpromenader, bilturer till återvinningen och romantiska middagar framför tv:n.

Nej, nu sväljer jag avundsjukan och säger: Grattis Victor! Till bröllopet alltså.

Visst ja, öppettiderna i helgen. Här kommer de:

Onsdag 12 maj 12-19
Torsdag 13 maj 11-15
Fredag 14 maj 12-18
Lördag 15 maj 11-15

Inga kommentarer: