torsdag 16 september 2010

Glöm inte anmäla dig till Blaxsta-resan

Den 9:e oktober reser vi till Blaxsta, kom med! Jag skriver det först för att inte glömma det. Men egentligen tänkte jag berätta att allt fler kunder verkar hitta till min butik. I går fick jag ett mail från en som hade rest hela vägen från Gärdet. Det är dock lite oklart hur jag ska tolka hennes omdöme.
Jane dundrade in i butiken förra lördagen och efter en macka med parmaskinka och mozzarella började hon shoppa loss. Sen skrev hon så här:
Ja, det var verkligen värt den långa resan...
Gillar innehållet i påsen. Och har idag postat tidningar till läshörnan i butiken.
Hela butiken andades trivsamhet och inte så där übereffektivt. Härligt!

Ska bli spännande att se vilka tidningar som kommer till läshörnan. Men jag undrar vad hon menar med att det inte är übereffektivt hos oss? Hon kanske tycker att jag fortfarande fumlar med den nya espressobryggaren. Måste erkänna att mina händer är aningen anfrätta av ånga som kommit fel. Men visst blir kaffet godare och godare?

Hur som helst är jag säker på att effektiviteten kommer att höjas flera snäpp i helgen, för då reser hustrun och jag till Italien ett par dagar. Ruljangsen kommer att skötas av Josefin och Matilda. Eftersom Josefin är äldst av de två, har jag delegerat chefskapet till henne. Jag är helt säker på att hon kommer att sköta butiken übereffektivt.

Och du – följ med till Blaxsta 9 oktober. Vi reser i egen buss dit, får träffa Sörmlands egen gubben Noak (Göran Amnegård) som just då skördar i världens nordligaste vinodling! Och så är han ju prisbelönt kock också, så vi får smaka både mat och vin. Garanterat lokalproducerat.

Syns på tisdag!

PS I dag torsdag, öppnar butiken kl 15.00. Fredag och lördag och vi öppet som vanligt. DS

5 kommentarer:

lotsson sa...

Blaxsta - var lite übereffektiv nu! Vad kostar det och vilka tider är det?

Rönninge Delibutik sa...

runt sek 1300 - 1500, beror på antalet deltagare.
avgång från RÖnninge 1500, retur från Blaxsta ungefär 2100. resan tar ca 75 min.

Avsmakningsbuffé, vinprovning, guidning och transport ingår.

/Steve

Anonym sa...

Hallå, att Rönninge Deli inte är übereffektiv är en riktigt bra komplimang, vill en citerade bara tillägga. Jane:-)

Rönninge Delibutik sa...

Jane ;-) /S

Rönninge Delibutik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.