torsdag 23 september 2010

Klara färdiga gå!

Det kan verka lugnt i butiken just nu, men det är bara som det ser ut. Innanför disken och i arbetsrummet hemma pågår febril aktivitet. Som ni kanske har märkt är butiken delvis ommöblerad, och snart är det också dags att lansera den nya hemsidan. Och så är ju boken på gång, förstås.

Ominredningen i butiken har med hösten att göra. Jag har tänkt att det ska bli mysigt att sitta här inne och kura, jag lovar att tända ljus. Hustrun brukar reta mig för min vurm för levande ljus. En gång i vår gröna ungdom råkade jag skoja till och kalla det för ”sex light”, och det har hon inte låtit mig glömma.

Hur som helst, man kan njuta av stearinljus utan baktankar. Nu omgiven av nya, snygga lådor för kaffe, pasta och burkar med trevliga röror.

Den nya hemsidan är efterlängtad och tillverkad av ett par riktiga proffs, nämligen Linus och Simon på Spaceloops. Det enda som nu fattas är att hustrun och jag filar på texterna, sen är det klart. Till dess får du nöja dig med den gamla, men det är inte det sämsta.

Där kan du nämligen läsa om höstens evenemang, ännu något som ligger i startgroparna. Det blir resa till Blaxsta, aperitivo, en ny magisk pralinkonsert och så lite mer. Kolla och anmäl dig!

Och så var det ju boken. Den är på korrläsning och dröjer nog ett tag. Men med viss bävan märker jag att den 30 september närmar sig, när jag ska hålla föredrag om den och jobbet här i butiken på biblioteket i Salem. Varje gång jag ser affischer om det här på torget undrar jag vad jag har gett mig in i. Gud vad nervöst!

Vad du ska köpa av mig den här veckan? Jag har en supergod gorgonzola med chili i.

Inga kommentarer: