torsdag 16 oktober 2008

Säsong för slutna sällskap

Någon som minns bloggen om RA? Den gjorde succé. Åtskilliga kunder har kommit in och låtit sig inspireras att överraska sin moatjé med en romantisk afton.

Eftersom ni tycks gilla förkortningar, lanserar jag härmed en ny: SS, Slutet Sällskap. Namnet har jag kläckt själv, dock inte idén. Den kommer givetvis från en kund, som var här på vinprovarkvällen för ett par veckor sedan. Då stängde vi nämligen butiken när alla var på plats, och vips var sällskapet slutet.

Butiken kan ju användas till annat än vinprovning, resonerar den här kunden som är en kreativ dam. Hon är själv medlem i en förening som saknar egen lokal. Varför inte förlägga en del möten till Dånvikens Delikatesser? På kvällstid? Med stängda dörrar?

Visst, tänker jag. Varför inte? I diskussionerna med den kreativa kunden uppstod frågan om kostnader – vad ville jag ha för att hyra ut lokalen ett par timmar?

Efter lite tankeverksamhet kom jag fram till detta: Ingenting. Den som vill hålla sitt möte, sin släktmiddag eller sin RA i butiken får gärna göra det nu när höstmörkret kryper inpå. Men då vill jag erbjuda en delitallrik från disken för 150 kr per person. Så stänger vi dörrarna och kör SS vilken kväll som helst utom söndag och måndag mellan kl 19 och 21.

Välkommen att boka in dig!

Inga kommentarer: