torsdag 6 november 2008

Det lackar och det lackar…

Jag vet att det är tidigt att tala om det, men – det lackar faktiskt mot jul. Hustrun brukar börja gruva sig redan i september, men själv tillhör jag tillskyndarna och längtar efter julen. Jag förstår precis vad språkprataren Fredrik Lindström menar när han säger att traditioner binder samman tre grupper av människor: alla som är döda, alla som lever nu och alla som kommer att leva i framtiden. Exakt så känns det.

Men jag är inte van att planera julen långt i förväg. Som butiksägare måste jag göra det, och det är onekligen lite ovant. För att inte krångla till det allt för mycket går jag härmed ut med följande enkla erbjudande:

Jullåda som innehåller en massa godsaker från butiken, 500 kr. Det exakta innehållet kan du läsa om här.

Med jullåda menar jag just låda: en snygg pappkartong i julens färger, lätt att hantera både om du beställer 100 stycken och om du ska bära en enstaka till svärmor.

Självklart är jag flexibel. Skulle något i listan inte tilltala dig, byter jag ut det mot något du tycker bättre om. Säg bara till!

Välkommen att beställa lådan till dina kunder, dina vänner, dina anställda eller rentav till ditt eget julbord.

Inga kommentarer: