onsdag 8 april 2009

Uteätartiden är inne

Alla som undrar vad som har pågått utanför butiken de senaste dagarna kan sluta fundera. Vår terrass är klar! Bara att komma och sätta sig vid ett bord, och känna sig lite mer upphöjd än förra sommaren. Terrassen är placerad rakt under den nya skylten. Om ni undrar vem som har legat med rumpan i vädret och snickrat, så inte är det jag. 

Ola livräddade vårt badrum hemma i vintras, så det var självklart att vända sig till honom när terrassen skulle byggas. Behöver någon hans telefonnummer, finns det hos mig. 

Ända sen vi köpte butiken för ett år sen har hustrun tjatat om en sak: Crêpes. Och nu ska hon få dem – och alla ni andra också förstås. De görs inte riktigt som i Frankrike, men det smakar minst lika bra. Du beställer, jag fyller med god skinka och camembert, värmer och bär ut till terrassen. Självklart finns det också riktig cider att dricka till, två sorter till och med. En med pyttelite alkohol och en helt spritfri. Det blir ungefär som i en sån där reklamfilm, där huvudpersonen stoppar en karamell i munnen och vips! förflyttas till Nordpolen. Men nu går den imaginära färden till Normandie i stället. Bättre, tycker i alla fall jag… 

Fler nyheter: Från andra sidan jorden, närmare bestämt Nya Zeeland, kommer den nya, mjuka, salta lakritsstången – perfekt i påsk. Jag har förresten redan gjort i ordning lite påskpresenter som kan vara trevliga att ta med sig när man går bort. Kom in och kolla!

 

Inga kommentarer: