onsdag 4 juni 2008

Bråda tider för catering och presenter


Oj, vilket tryck det har varit i butiken de senaste dagarna. Min medarbetare Mia har stått som en skogshuggare vid skärmaskinen, skurit hundratals lövtunna skinkskivor och skapat fantastiskt vackra fat till alla våra cateringkunder. Själv har jag legat raklång över kyldisken och skurit ost och slevat upp oliver för brinnande livet.

Kunderna har kommit från Enskede och Södertälje (ryktet om vår goda potatissallad har spridit sig) för att beställa presentkorgar, catering för många och romantiska plockmiddagar för två. Som nybörjare i delikatessbranschen måste jag erkänna att jag var ganska oförberedd på anstormningen.

Det som kanske förvånar mest är alla ungdomar som plötsligt har dykt upp i butiken. Med stor sakkunnighet har de pekat och plockat ut flaskor, burkar och paket att fylla korgarna med – och det är deras lärare som har fått godsakerna i skolavslutningspresent.

En annan sak jag är glatt överraskad över är alla kunder som har uttryckt sin uppskattning över vår catering. Mia kan verkligen konsten att förbereda smaklökarna genom att lägga upp delikatesserna vackert och aptitretande. Vi uppskattar uppskattningen!

Säsongen för catering och presenter når sin höjdpunkt just nu, men vi kommer att ha öppet större delen av sommaren. Välkommen in!

Steve Malmström
Steve@danvikens.se
0734-22 86 15

Inga kommentarer: